RÉSZVÉTELI SZABÁLYOK
Slider

Általános szerződési feltételek

hatályos: 2025. november 15. – Verzió: 1.0

I. Bevezetés

1. Amennyiben csatlakozol hozzánk, tehát részt veszel bármely kurzusunkon, workshopunkon vagy rendezvényünkön, részvételeddel egyúttal elfogadod a Pepita Tánc és Rekreációs Egyesület (a továbbiakban: Egyesület) Általános Szerződési Feltételeiben (a továbbiakban: ÁSZF) foglaltakat.

2. Az ÁSZF célja, hogy egyértelműen rögzítse a részvétel feltételeit, valamint az Egyesület és a résztvevők jogait, kötelezettségeit és felelősségi körét. A dokumentum minden, az Egyesület által szervezett eseményre vonatkozik – beleértve a rendszeres kurzusokat, workshopokat, táncos rendezvényeket, táborokat, koncerteket és minden egyéb, a közösség számára meghirdetett programot (a továbbiakban együttesen: esemény).

3. Amennyiben egy adott eseménynek saját ÁSZF-je van, és az eltér a jelen dokumentumban foglaltaktól, úgy az adott esemény saját szabályzata az irányadó. Saját ÁSZF hiányában minden esetben a jelen feltételek érvényesek.

4. Az ÁSZF magyar nyelvű változata az irányadó. Eltérés esetén a magyar szöveg élvez elsőbbséget.

5. Az Egyesület fenntartja a jogot az ÁSZF módosítására. A változásokat az Egyesület hivatalos felületein (honlap, hírlevél, közösségi média) tesszük közzé; a módosítások a közzététel napjától hatályosak. A módosítás ismeretének hiánya nem mentesít az abban foglaltak betartása alól.

6. A regisztrációval, a jegy- vagy bérletvásárlással, illetve az eseményen való megjelenéseddel kijelented, hogy megismerted, megérted és elfogadod a jelen ÁSZF-ben foglalt feltételeket, és azokat a részvételed teljes időtartama alatt magadra nézve kötelezőnek tekinted.

7. A jelen ÁSZF-ben meghatározott minden szabály kötelező érvényű.

II. Fogalmak

8. Rendezvénynek tekintünk minden olyan előre meghatározott időpontban és helyszínen megrendezett eseményt, amelyet az Egyesület és/vagy annak szervezői egy adott cél – például kulturális, oktatási, táncoktatási, közösségi, szórakoztató és egyéb, meg nem határozott tevékenységek – érdekében szerveznek meg. A rendezvény lehet nyilvános vagy zártkörű, egy napos vagy akár több napos esemény (különösen, de nem kizárólagosan: táncos vagy zenei fesztivál, tábor stb.), ingyenes vagy részvételi díjhoz kötött és különböző programokat, például előadásokat, koncerteket, táncórákat, workshopokat és egyéb interaktív tevékenységeket foglalhat magában.

9. A kurzus olyan, táncoktatás céljából megszervezett, előre meghirdetett tánctanfolyam vagy táncóra sorozat, amely heti rendszerességgel, meghatározott számú alkalommal, meghatározott időpontban és helyszínen, meghatározott oktató(k) vezetésével kerül megtartásra.

10. A workshop táncoktatás céljából szervezett, alkalomszerű, nem rendszeres jellegű oktatási esemény, amely egy vagy több egymást követő napon, meghatározott időpontban és helyszínen, meghatározott oktató(k) vezetésével kerül megtartásra,

11. Résztvevőnek minősül minden természetes személy, aki az Egyesület által szervezett eseményen – a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon – az eseményen való részvételhez szükséges feltételeket teljesíti. Résztvevőnek tekintendő továbbá minden olyan személy, aki az eseményen aktív közreműködőként, vendégként, kísérőként vagy meghívottként vesz részt, feltéve, hogy jelenléte az Egyesület tudtával vagy engedélyével történik. A résztvevő a regisztrációval, jegy- vagy bérletvásárlással, illetve az eseményen való megjelenéssel elfogadja az Egyesület mindenkor hatályos szabályzatait és feltételeit, és vállalja azok betartását a részvétele teljes időtartama alatt.

12. Kiskorúak részvétele
Az Egyesület eseményein az önálló részvétel feltétele a 18. életév betöltése. Amennyiben 14 és 18 év közötti vagy, a részvételhez a törvényes képviselőd írásos hozzájárulása szükséges. Ha még nem töltötted be a 14. életévedet, az eseményeken kizárólag törvényes képviselő kíséretében vehetsz részt, a kísérő felelőssége mellett.

13. Vezető és követői szerepek
A swingtáncokban – mint például a Lindy Hop, a Collegiate Shag vagy a Blues – a táncosok két szerepkör közül választhatnak: vezetőként (leader) vagy követőként (follower) vesznek részt a közös táncban.

13.1. A vezető kezdeményezi a mozdulatokat, meghatározza a tánc irányát, és javaslatokat tesz a közös improvizáció menetére. A követő befogadóbb szerepben van: figyel a vezetésre, reagál a mozdulatokra, és válaszaival formálja, gazdagítja a közös táncot. A tánc így egyfajta párbeszéd, amelyben a vezető „felteszi a kérdést”, a követő pedig „választ ad” – sokszor újabb kérdéseket is szülve ezzel, és tovább szőve a közös játékot. Minél tapasztaltabb egy táncos, annál inkább elmosódnak ezek a határok: a tánc igazi szépsége abban rejlik, hogy a felek kölcsönösen inspirálják és alakítják egymást.

13.2. Bár hagyományosan a vezető szerepet gyakran férfiak, a követő szerepet pedig nők töltik be, a swingtáncban – és különösen a Pepita kurzusain – a táncos szerep (role) megválasztása szabad, nemtől független. Sokan táncolnak mindkét szerepkörben, ami a tanulást és a zenei, táncos kifejezés szabadságát is gazdagítja.

13.3. A regisztráció során mindig jelezned kell, hogy vezetőként vagy követőként szeretnél részt venni az adott eseményen, hogy a szervezők biztosítani tudják a vezető–követő arány kiegyensúlyozottságát.

13.4. Az óráinkon és workshopjainkon párcserével táncolunk, és ettől a gyakorlattól nem szeretnénk eltérni. A rendezvényen való részvétellel tudomásul veszed és elfogadod, hogy a párcsere során olyan vezetővel és/vagy követővel is  táncolhatsz, aki veled azonos  nemű, de eltérő táncos szerepben vesz részt.

III. Felelősségi alapelvek

14. A részvétel saját felelősségre történik. Minden résztvevő maga felelős saját biztonságáért, testi épségéért és személyes tárgyaiért. Kérünk, ügyelj saját és mások épségére, és járj el körültekintően a rendezvény teljes időtartama alatt!

15. Az Egyesület és a szervezők semmilyen felelősséget nem vállalnak a személyes tárgyak eltűnéséért, elvesztéséért vagy sérüléséért, és ezek kapcsán kártérítési igény nem érvényesíthető.

16. A vonatkozó jogszabályok betartása mellett az Egyesület, valamint annak szervezői és önkéntesei nem vállalnak felelősséget az események során bekövetkező személyi sérülésekért, balesetekért vagy vagyoni károkért, függetlenül attól, hogy azok a résztvevő saját magatartásából, más résztvevők cselekedeteiből vagy előre nem látható körülményekből adódnak.

17. A jelen ÁSZF-ben rögzített felelősségkorlátozások nem érintik az Egyesület szándékos vagy súlyosan gondatlan károkozásáért való felelősségét, valamint az életben, testi épségben vagy egészségben okozott károkért való felelősséget.

18. Az Egyesület fenntartja a jogot, hogy az események programját vagy annak bármely elemét – tájékoztatás mellett – megváltoztassa. Erre különösen akkor kerülhet sor, ha azt külső körülmények, biztonsági szempontok vagy szakmai megfontolások indokolják.

19. Vis maior: Az Egyesület nem vállal felelősséget olyan előre nem látható és elháríthatatlan külső körülményekért, amelyek kívül esnek a befolyásunkon (például repülőtéri sztrájk, járattörlés, oktatók megbetegedése, útlezárások vagy más, váratlan események). Bár az Egyesület és szervezői minden tőlük telhetőt megtesznek a változások mielőbbi kommunikálása és a lehető legjobb élmény biztosítása érdekében, az ilyen körülményekből eredő anyagi vagy egyéb károkért felelősséget nem tudnak vállalni.

Amennyiben vis maior helyzet miatt a program módosításra szorul, az Egyesület törekszik alternatív megoldások biztosítására – például helyettesítő oktató bevonásával vagy a program átszervezésével. Felhívjuk a figyelmet, hogy ilyen esetekben visszatérítésre nincs lehetőség.

20. A résztvevő köteles az esemény helyszín házirendjét és biztonsági előírásait betartani; azok jelen ÁSZF-től való eltérése esetén a helyszín szabályai az irányadóak.

IV. Regisztráció

21. A regisztráció minden esetben kötelező a kurzusokon és workshopokon való részvételhez. A rendezvények esetében a regisztrációs kötelezettség eseményenként eltérhet – mindig az adott esemény leírásában találod, hogy szükséges-e előzetes regisztráció. Kivételt képeznek az ingyenes bemutató órák (Taste of Swing), amelyekre nem szükséges előzetesen regisztrálni.

22. A regisztráció során minden adatot pontos, valós és hiánytalan formában kell megadnod, hogy a jelentkezés feldolgozása gördülékeny legyen. Hibásan vagy hiányosan megadott adatok esetén a szervezők fenntartják a jogot, hogy a jelentkezést érvénytelennek tekintsék.

23. Regisztrálhatsz egyénileg (pár nélkül) vagy partnerrel. Ha párral szeretnél regisztrálni, add meg a partnered nevét a jelentkezési űrlapon. Fontos, hogy a partnerednek külön is regisztrálnia kell a kurzusra, és a saját regisztrációjában téged kell megjelölnie partnerként, hogy a jelentkezéseiteket össze tudjuk kapcsolni.

24. A páros regisztráció csak akkor tekinthető érvényesnek és elfogadottnak, ha mindketten külön regisztráltok, ugyanazt a szintet jelölitek meg, és egymást partnerként adjátok meg. Ha ezek az adatok nem egyeznek, a rendszer a jelentkezéseiteket egyéni regisztrációként kezeli.

25. Ha valaki partner nélkül regisztrál, a jelentkezése egyéni regisztrációnak minősül, és utólag már nem egészíthető ki partner megadásával. Ha egy másik résztvevő később őt adja meg partnerként, a rendszer ezt nem tekinti érvényes páros regisztrációnak.

26. Utólagos partner megjelölést csak kivételes esetben tudunk elfogadni: ha a partnered már korábban regisztrált, várólistára került, és te kifejezetten azért regisztrálsz, hogy vele együtt vehess részt a kurzuson. 

27. Egyéni regisztráció esetén – a vezető-követő arány egyensúlyának fenntartása érdekében – előfordulhat, hogy várólistára kerülsz, amíg az ellentétes szerepkörből nem érkezik megfelelő számú jelentkezés. A várólistán lévő résztvevőket a szervezők folyamatosan tájékoztatják a felszabaduló helyekről. Ha időközben sikerül párt találnod, és ő is külön regisztrál, téged megjelölve partnerként, lehetőség szerint előre veszünk a várólistáról.

V. Regisztráció módosítása

28. Azoknál az eseményeknél, amelyek regisztrációhoz kötöttek, de nem igényelnek előzetes fizetést, a regisztráció bármikor módosítható a jelentkezési űrlap újbóli kitöltésével. Ebben az esetben mindig a legutolsó érvényes regisztrációt vesszük figyelembe, a korábbi jelentkezéseket pedig a rendszer automatikusan törli. Az új regisztráció automatikusan felülírja a korábbi adatokat, így nem szükséges külön e-mailben kérni a módosítást. Egyéni regisztrációt utólag nem lehet páros regisztrációra módosítani, mivel ez felboríthatja a vezető–követő arányokat és a várólista kezelését.

29. Azoknál az eseményeknél, amelyek előzetes regisztrációhoz és előzetes  fizetéshez is kötöttek, a módosítás lehetősége korlátozottabb. 

29.1. Amennyiben a részvételi díjat még nem fizetted be, a regisztráció bármikor módosítható a jelentkezési űrlap újbóli kitöltésével. Ebben az esetben mindig a legutolsó érvényes regisztrációt vesszük figyelembe, a korábbi jelentkezéseket pedig a rendszer automatikusan törli.

29.2. Amennyiben a részvételi díjat már befizetted, a regisztráció csak abban az esetben módosítható, ha plusz szolgáltatást (például étkezés, szállás, extra óra, stb.) szeretnél hozzáadni, amelyre korábban még nem jelentkeztél. A befizetett csomag „lefelé” módosítására – például kevesebb alkalomra vagy alacsonyabb árkategóriájú csomagra váltásra – nincs lehetőség.

29.3. Amennyiben a részvételi díjat már befizetted és a regisztrációdat ki szeretnéd egészíteni vagy módosítani, kérjük, írj e-mailt a szervezőknek az adott rendezvénynél megadott elérhetőségen, és a levél tárgyában, valamint szövegében is tüntesd fel a regisztrációs ID kódodat, hogy gyorsabban be tudjunk azonosítani és gördülékenyen tudjunk segíteni.

VI. Részvétel lemondása és átruházása

30. A lemondás és az átruházás szabályai az esemény jellegétől és fizetési feltételeitől függően eltérhetnek. Az egyes rendezvények esetében a konkrét feltételeket mindig az adott esemény leírása, illetve az ahhoz tartozó ÁSZF határozzák meg.

31. Azoknál az eseményeknél, amelyek előzetes regisztrációhoz kötöttek, de előzetes fizetést nem igényelnek, a részvétel lemondását vagy más résztvevőre történő átruházását írásban, e-mailben kell jelezni a szervezők felé.

31.1. Amennyiben az esemény betelt, és a részvételi helyedet másnak szeretnéd átadni, kérjük, hogy az e-mailben tüntesd fel: a nevedet, az esemény megnevezését, valamint annak a személynek a nevét és e-mail-címét, akire a részvételt átruházod és az új résztvevőt CC-ben tedd rá a levelezésre, hogy az átruházás folyamata minden fél számára átlátható legyen. Az átruházással az új résztvevő automatikusan elfogadja az ÁSZF-ben és az egyesület adatkezelésre vonatkozó szabályaiban foglaltakat.

32. Azoknál az eseményeknél, amelyek előzetes regisztrációhoz és előzetes fizetéshez egyaránt kötöttek, a befizetett részvételi díj – legyen szó kurzusról, workshopról, rendezvényről, szállásról vagy étkezésről – nem visszatéríthető.
Ugyanakkor lehetőséget biztosítunk arra, hogy a már megvásárolt jegyet, bérletet, szállást vagy étkezést egy másik résztvevőre átruházd, azonos feltételekkel, mint ahogyan eredetileg regisztráltál.

32.1. Ez azt jelenti, hogy ha például vezetőként jelentkeztél, a helyet csak egy másik vezetőnek, ha követőként, akkor csak egy másik követőnek adhatod át.

32.2. A táncszint vagy csomag módosítására ebben az esetben nincs lehetőség.

32.3. Az átruházást minden esetben előzetesen egyeztetni kell a szervezőkkel. Ehhez kérjük, írj e-mailt a mindenkori rendezvény által megadott kapcsolattartási e-mail címre, amelyben: megadod a regisztrációs ID kódodat, feltünteted annak a személynek a nevét és e-mail-címét, akinek a részvételt átadod, az új résztvevőt CC-ben tedd rá a levelezésre, hogy az átruházás folyamata minden fél számára átlátható legyen.

33. Az átruházás akkor tekinthető érvényesnek, ha azt a szervezők írásban visszaigazolták. Amennyiben az átruházás előzetes egyeztetés nélkül történik, a részvétel továbbra is az eredeti regisztrálóhoz tartozik, és más személy nem jogosult a hely felhasználására.

VI. Részvétel lemondása és átruházása

34. A visszatérítés és lemondás szabályai az esemény típusától és szervezési körülményeitől függően eltérhetnek.

35. Ha egy már folyamatban lévő kurzus egy meghirdetett alkalma elmarad – például oktatói betegség vagy más előre nem látható ok miatt –, az elmaradt alkalom nem számít bele a bérlet érvényességi idejébe. A szervezők a lemondott órát később pótolják, vagy – ha ez nem lehetséges – a bérlet érvényességi idejét meghosszabbítják, hogy az elmaradt alkalom ne jelentsen hátrányt a résztvevő számára.

36. Workshop esetén, ha a rendezvényt az Egyesületkénytelen lemondani – például elégtelen létszám vagy az oktató akadályoztatása miatt –, a befizetett részvételi díjat teljes mértékben visszatérítjük, vagy lehetőséget biztosítunk annak felhasználására egy másik kurzuson vagy eseményen.

37. Többnapos, előzetes fizetéshez kötött rendezvény lemondása esetén a visszatérítés az adott rendezvény saját ÁSZF-je szerint történik. Amennyiben az Egyesület és a rendezvény ÁSZF-je eltérő szabályokat tartalmaz, az adott eseményre mindig a rendezvény saját ÁSZF-je az irányadó.

38. Ha az eseményt olyan külső, elháríthatatlan okból (vis maior) kell az Egyesületnek  lemondania, amely rajta kívül áll – például természeti katasztrófa, hatósági intézkedés, járattörlés vagy rendkívüli egészségügyi helyzet –, az Egyesület a részvételi díjak visszatérítését az alábbiak szerint biztosítja.

38.1. Amennyiben az esemény lemondása kapcsán az Egyesületnek már fennálló szerződéses vagy szolgáltatói kötelezettségei vannak (például oktatói, művészi vagy technikai díjak, helyszínbérlet, szállás- vagy étkezési szolgáltatások ellenértéke, stb.), az ezek teljesítéséhez szükséges összegeket a befolyt részvételi díjakból kiegyenlíti. Ebben az esetben a részvételi díjakból fennmaradó összeget – a befizetett díj arányában és 5% kezelési költség levonásával – térítjük vissza a résztvevőknek, amennyiben azt a költségvetés lehetővé teszi.

38.2. Ha a szerződött partnerek méltányosságból elengedik vagy mérséklik díjaikat, illetve az Egyesületnek nem keletkezik fizetési kötelezettsége, a részvételi díjat teljes egészében visszafizetjük, 5% kezelési költség levonásával.

38.3. A visszatérítés feltétele, hogy a résztvevő az adategyeztetéshez szükséges adatokat a megadott határidőn belül eljuttassa az Egyesülethez. Ennek elmulasztása esetén a visszatérítésre nincs lehetőség.

39. Ha az esemény elkezdődik, de az Egyesületen kívül álló okból nem fejezhető be, elfogadod, hogy ilyen esetben nem jár visszatérítés. A szervezők mindent megtesznek annak érdekében, hogy alternatív megoldást – például pótló programot vagy online részvételi lehetőséget – kínáljanak.

VIII. Részvételi díjak, fizetési feltételek és kedvezmények

40. Az események részvételi díjai és a kedvezmények az Egyesület hivatalos felületein – különösen az Egyesület weboldalán, az esemény saját oldalán, az esemény leírásban vagy a regisztrációs űrlapon – kerülnek közzétételre.

41. Az adott eseményhez tartozó árak és pénznem (forint vagy euró) mindig az esemény leírásában feltüntetett módon érvényesek. Egyes események esetén a résztvevő választhat, hogy forintban vagy euróban teljesítik a befizetést. Kérjük, vedd figyelembe, hogy az árfolyam-ingadozások miatt a két pénznemben rögzített árak között eltérés előfordulhat, és a későbbi árfolyamváltozásokból adódó különbségekért az Egyesület nem vállal felelősséget.

42. Az Egyesület fenntartja a jogot az árak, a kedvezmények és a fizetési feltételek módosítására, különösen a helyszínek, szolgáltatások, közreműködők vagy piaci körülmények változása esetén. Az aktuális árakról és fizetési feltételekről mindig az Egyesület hivatalos felületein elérhető információ az irányadó.

43. Azoknál az eseményeknél, ahol a részvétel regisztrációhoz és előzetes fizetéshez kötött, a részvételi díjat átutalással tudod rendezni. A fizetés módját és részleteit minden esetben az adott esemény ÁSZF-je határozzák meg, amelyekről az esemény leírásában vagy a regisztrációt megerősítő e-mailben kapsz tájékoztatást.

Minden egyéb esetben – ahol nem kizárólagos feltétel az előzetes fizetés – a részvételi díjat a helyszínen tudod kiegyenlíteni, kizárólag bankkártyás fizetéssel. Készpénzes fizetésre, SZÉP-kártyás vagy All You Can Move kártyás fizetésre, illetve egyéb fizetőeszközök használatára nincs lehetőség. Ez alól kivételt képeznek az Egyesület által kiadott ajándékjegyek, belépőjegy-utalványok és egyéb, meghatározott értékű, az Egyesület által elfogadott fizetőeszközök.

44. Jegyek és bérletek felhasználása

44.1. Egy jegy egy alkalommal, egy személy részvételére jogosít fel egy adott órán vagy rendezvényen.

44.2. Egy 4 alkalmas bérlet kizárólag egy személy által használható, egy kurzuson belül. Több kurzus között nem osztható meg. A bérlet a megváltástól számított 5 hétig érvényes, hosszabbításra nincs lehetőség.

44.3. Egy 8 alkalmas bérlet kizárólag egy személy által használható, egy kurzuson belül. Több kurzus között nem osztható meg. A bérlet a megváltástól számított 10 hétig érvényes, hosszabbításra nincs lehetőség.

44.4. A kurzusok általában szeptembertől június végéig tartanak, és a bérletek is ebben az időszakban érvényesek. Kérjük, ennek megfelelően váltsd meg bérletedet, és vedd figyelembe, hogy a bérletek csak az adott tanévben használhatók fel.

44.5. A nyári szünet után az előző tanévben váltott bérletek vagy megmaradt alkalmak már nem érvényesíthetők. Ugyanígy, a nyári kurzusok alkalmával váltott bérletek sem használhatók fel a következő tanévben.

44.6. A bérlet érvényességi idejének lejártát követően annak felhasználására, visszaváltására vagy jóváírására nincs lehetőség.

45. Időponthoz kötött szabadidős tevékenységre szóló szolgáltatás (pl. kurzus, workshop, rendezvény) esetén a fogyasztót megillető 14 napos elállási jog jogszabályi kivétel folytán nem gyakorolható.

46. Az Egyesület időről időre kedvezményeket, különböző kedvezményes ajánlatokat hirdethet meg az eseményekre. Az adott eseményhez tartozó kedvezményekről minden esetben az esemény részletes leírásában, illetve – ha külön weboldal tartozik hozzá – az esemény hivatalos honlapján olvashatsz tájékoztatást.

A kedvezmény igénybevételének módja és feltétele mindig az adott esemény kommunikációjában meghatározott eljárás szerint történik.

Amennyiben a kedvezmény kedvezménykód megadásához kötött, azt a regisztráció során, a megfelelő mezőben kell feltüntetni. A kedvezménykód utólagos megadása vagy pótlása nem lehetséges, és a kedvezmény visszamenőleg nem alkalmazható.

47. A kedvezmények más kedvezménnyel nem vonhatóak össze, kivéve, ha az Egyesület ettől eltérően rendelkezik.

48. A 26 év alatti kedvezmény igénybevételéhez a résztvevőnek érvényes személyazonosító okmányt vagy diákigazolványt kell bemutatnia a helyszínen, illetve kérés esetén elektronikusan igazolnia jogosultságát.

IX. Check-in

49. Az eseményeken való részvételhez elengedhetetlen a bejelentkezés (a továbbiakban: check-in), amely során a szervezők ellenőrzik a belépést, részvételt.

50. Amennyiben a részvétel jegy- és/vagy bérletvásárláshoz kötött, azt a check-in során tudod megvásárolni.

51. Ha a részvétel regisztrációhoz kötött, vagy a regisztráció során jegyet és/vagy bérletet vásárolsz, a check-in alkalmával a szervezők ellenőrzik a regisztrációdat és az általad megvásárolt szolgáltatásokat, például a bérletek érvényességét, a különböző passokat, koncertjegyeket, fesztiválbérletet, valamint – ha releváns – az étkezésre, szállásra vagy Pepita-merch termékekre vonatkozó rendeléseidet.

52. A check-in minden esetben kötelező, érvényes bérlet birtokában illetve abban az esetben is, ha a rendezvényen való részvétel ingyenes. A check-in célja, hogy a szervezők nyomon követhessék a résztvevők pontos létszámát, és ezzel együtt biztosítani tudják a biztonsági és szervezési előírások betartását.

53. Minden rendezvényünkön, fesztiválon és táborban kötelező a karszalag viselés, melyet a check-inben vehetsz át. A karszalagot a teljes esemény ideje alatt a csuklódón kell viselned, mivel ez biztosítja a belépésed a programokra és a helyszínekre. A karszalag hiányában a szervezők jogosultak megtagadni a részvételt. Ha a karszalagod megsérül vagy elveszik, kérjük, haladéktalanul jelezd a szervezőknek, hogy mielőbb pótolhassuk.

X. Egészségügyi és étkezési felelősség

54. Amennyiben egy eseményen étkezési lehetőséget biztosítunk, felhívjuk figyelmedet, hogy az ételrendelés során megjelölt egyéni étrendi igényeket – bár minden esetben törekszünk rá – nem tudjuk minden körülmény között maradéktalanul teljesíteni. Különleges diétát folytató vagy ételérzékenységgel élő résztvevőknek javasoljuk, hogy gondoskodjanak saját ellátásukról .

55. Az általunk biztosított ételek és italok keresztszennyeződést tartalmazhatnak, ezért az Egyesület nem vállal felelősséget az ebből eredő esetleges allergiás reakciókért, egészségkárosodásokért vagy egyéb kellemetlenségekért. Amennyiben az étkezést harmadik fél, külső szolgáltató biztosítja, a szolgáltatás minőségéért, az összetevőkért és a feltüntetett allergén-információkért a szolgáltató felelős.

56. Az eseményeken való részvételed feltétele, hogy saját felelősségedre tájékoztasd a szervezőket minden olyan egészségügyi állapotról, allergiáról, sérülésről vagy más körülményről, amely a részvételedet befolyásolhatja, illetve kockázatot jelenthet számodra vagy másokra. Kérjük, ilyen esetben – lehetőség szerint előzetesen, még az esemény megkezdése előtt – jelezd számunkra a körülményeket, hogy szükség esetén megfelelően tudjunk reagálni és biztonságos feltételeket biztosítani.

57. A szervezők az egészségügyi információkat bizalmasan kezelik, kizárólag a biztonságos lebonyolítás érdekében használják fel, és harmadik félnek csak akkor adják át, ha ez indokolt és jogszerű (például sürgősségi esetben egészségügyi szolgálat részére).

58. Az Egyesület nem vállal felelősséget olyan egészségügyi eseményért, rosszullétért vagy sérülésért, amely a résztvevő által elhallgatott vagy előzetesen nem jelzett körülményekből ered.

XI. Biztonsági szabályok és tiltott eszközök

59. A rendezvény területére tilos bevinni bármilyen veszélyes tárgyat vagy eszközt, különösen ütő-, vágó-, szúró- vagy pirotechnikai eszközöket.

59.1. Tilos továbbá fegyvereket és fegyverutánzatokat (ideértve légpuskát, gáz- vagy riasztó fegyvert), lőszert, éles vagy nehéz szerszámokat (pl. kés, balta, boxer), gáz- vagy spray palackokat (pl. könnygáz, CO₂-patron), pirotechnikai eszközöket (pl. petárda, fáklya, füstgránát), valamint nyílt lánggal működő berendezéseket (pl. mécses, gázégő, grill) bevinni.

59.2. Tilos továbbá robbanó- vagy gyúlékony anyagokat (zsúfolt beltéri rendezvényeken), illetve minden olyan eszközt behozni, amely a személy- vagy vagyonbiztonságot veszélyeztetheti, vagy a tűz- és munkavédelmi szabályok megsértésével járhat, ide tartozik a gyertya, az öngyújtó használata beltérben és a csillagszóró.

60. A dohányzás és a dohányzást imitáló elektronikus eszközök használata  minden beltéri helyiségben, illetve azokon a területeken szigorúan tilos, ahol azt külön szabály vagy tábla jelzi.

60.1. Amennyiben a dohányzási tilalom vagy  pirotechnikai eszköz használatának megszegése a tűzvédelmi rendszer riasztását idézi elő, és ennek következtében hatósági kivonulás (például a tűzoltóság helyszínre érkezése) történik, az ezzel járó valamennyi költség, bírság és kár az érintett, jogsértő személyt terheli.

61. A táncparketten és az esemény egyéb beltéri helyiségeiben tilos bármilyen anyagot a padlóra szórni vagy kijuttatni, különösen port, folyadékot, granulátumot vagy más, a felület tapadását befolyásoló szert. Kifejezetten tilos hintőport használni vagy szórni, mivel az fokozott balesetveszélyt jelent a táncosokra és a résztvevőkre nézve. Az ebből eredő, szándékosan elkövetett szabályszegés azonnali kizárást vonhat maga után, és az okozott balesetekért vagy károkért az érintett személy teljes felelősséggel tartozik.

62. Váltócipő használata kötelező a táncteremben vagy a táncparkettnek kijelölt helyiségben, hogy megóvjuk a padlót és biztonságos, tiszta környezetet biztosítsunk. Váltócipőnek az a lábbeli minősül, amelyet nem használsz utcán, tiszta és száraz talpú, nem hagy nyomot a padlón, és alkalmas a táncra (nem csúszik túlzottan, de nem is tapad). A sportcipők közül is csak azok felelnek meg, amelyeket kizárólag beltéri használatra tartasz fenn. Kérjük, hogy a váltócipőt az öltözőben vagy a bejáratnál vedd fel, és az utcai cipőt ne vidd be a tánctérre.

63. Biztonság és felelősség a táncparketten
Akrobatikus elemek a táncparketten nem megengedettek (összeszokott párok esetén sem), kivéve jam körök vagy előadások során. Zsúfolt helyen ezek könnyen balesethez vezethetnek – kérünk, vigyázz magadra és másokra is.
Ha tánc közben véletlenül meglöksz vagy megrúgsz valakit, kérj bocsánatot – balesetek előfordulnak, az őszinte gesztus sokat számít.
Ha valaki rendszeresen veszélyesen táncol, jelezd kedvesen, vagy szólj a szervezőknek, akik segítenek.
Zsúfolt tánctéren a tűsarkú vagy a mezítlábas tánc balesetveszélyes lehet, ezért kérünk, viselj kényelmes, biztonságos tánccipőt.

64. Az ÁSZF Biztonsági szabályok és tiltott eszközök fejezetben rögzített szabályok megszegése esetén a szervezők jogosultak az érintett tárgyat eltávolítani vagy elkobozni, továbbá felszólítani a résztvevőt a kifogásolt magatartás azonnali megszüntetésére. Amennyiben a felszólítás ellenére sem hagysz fel a szabályszegő viselkedéssel, a szervezők jogosultak kizárni a rendezvény további részvételéből a részvételi díj visszatérítése nélkül, és illegális tevékenység  esetén értesíthetik a hatóságokat, illetve kérhetik azok közreműködését a megfelelő intézkedés megtételében.

65. Az Egyesület és a helyszín üzemeltetője fenntartja a jogot a belépés megtagadására vagy a résztvevő eltávolítására, ha a jelen ÁSZF-et, a helyszín házirendjét vagy a hatályos jogszabályokat megsérti.

XII. Talált tárgyak

66. Az események során elveszett vagy talált tárgyakat a szervezők az eseményt követően legfeljebb két hétig őrzik meg. Ha valamit elvesztettél, kérjük, mielőbb jelezd a szervezőknek, hogy segíthessünk a felkutatásában.

67. A talált tárgyak az esemény ideje alatt a check-in pultnál vagy az épület recepcióján adhatók le és vehetők át.

68. Az őrzési idő lejártát követően az át nem vett tárgyakat a szervezők megsemmisítik vagy jótékony célra felajánlják.

69. Az Egyesület és a szervezők nem vállalnak felelősséget a résztvevők személyes tárgyainak eltűnéséért, elvesztéséért vagy sérüléséért, továbbá a talált tárgyakért sem. Az ilyen esetekkel kapcsolatban kártérítési igény nem érvényesíthető.

XIII. Etikus tartalomkezelés és felhasználási feltételek

70. Örömmel vesszük, ha megörökíted az esemény legszebb pillanatait, de kérünk, tartsd tiszteletben mások magánszféráját! Érzékeny tartalmak megosztása előtt mindig kérd az érintett személy hozzájárulását.

71. Ha az eseményen készült fotókat, videókat vagy hangfelvételeket nyilvánosan szeretnéd megosztani, ehhez az adott tartalom készítőjének engedélyére is szükség van. Amennyiben valaki kifogásolja, hogy róla készült felvétel nyilvánosan elérhető, kérésére azt haladéktalanul el kell távolítanod.

72. Kérünk, hogy az eseményen készült tartalmak megosztásakor törekedj a közösség, az esemény és a résztvevők pozitív bemutatására. Kerüld a félreérthető, sértő vagy másokra nézve hátrányos tartalmak közzétételét.

73. Az eseményeken az Egyesület készíthet fotó-, videó- és hangfelvételeket, amelyeken te is szerepelhetsz. Ezek a felvételek az Egyesület tulajdonát képezik, és az Egyesület jogosult azokat biztonsági, promóciós vagy egyéb, az Egyesület tevékenységéhez kapcsolódó célokra felhasználni.

74. Részvételeddel tudomásul veszed, hogy a rögzített anyagok online és offline felületeken – akár országos vagy nemzetközi szinten – is megjelenhetnek, ideértve a közösségi médiát, a sajtót és az Egyesület saját kommunikációs csatornáit. A felvételek felhasználása során az Egyesület minden esetben a vonatkozó adatvédelmi jogszabályoknak megfelelően jár el.

75. Az órákon/workshopokon használt tananyagok, koreográfiák és segédanyagok szerzői jogvédelem alatt állnak; azok rögzítése csak a tanárok engedélyével lehetséges, míg  terjesztése a tanárok és az Egyesület előzetes írásbeli engedélyéhez kötött.

XIV. Magatartási kódex

76. A Pepita Tánc Egyesület minden résztvevő számára biztonságos, támogató és befogadó környezetet kíván biztosítani – életkortól, nemtől, szexuális irányultságtól, fizikai adottságoktól, megjelenéstől, testalkattól, származástól, vallástól vagy annak hiányától függetlenül.

77. A zaklatás, a megfélemlítés és a diszkrimináció minden formája szigorúan tilos. A szabályokat megszegő résztvevők a szervezők döntése alapján figyelmeztetést kaphatnak, vagy az eseményről kizárásra kerülhetnek – pénzvisszatérítés nélkül.

78. Kérünk, hogy bánj tisztelettel minden résztvevővel, az oktatókkal, a szervezőkkel és a fellépő művészekkel. Magatartásoddal és kommunikációddal járulj hozzá a barátságos, biztonságos és támogató közösségi élményhez.

79. Minden résztvevőtől elvárjuk, hogy tartsa be a helyi jogszabályokat és előírásokat – különösen az alkohol- és drogfogyasztásra, valamint a dohányzásra vonatkozó rendelkezéseket. E szabályok megszegése azonnali kizárást vonhat maga után, visszatérítés nélkül.

80. Kerülj minden olyan viselkedést vagy megnyilvánulást, amely zavarja vagy veszélyezteti az eseményt, illetve mások testi, lelki vagy érzelmi biztonságát. Tilos minden rasszista, gyűlöletkeltő, ijesztő vagy megbotránkoztató viselkedés, valamint bármilyen etnikai, vallási, politikai, nemi vagy egyéb alapú megkülönböztetés. Az eseményeken politikai vagy aktuálpolitikai tartalmú megnyilvánulások szintén nem megengedettek.

81. A zaklatás bármilyen formája tilos. Ilyennek minősülhet különösen de nem kizárólag:

81.1. sértő vagy megalázó megjegyzés nemre, korra, szexuális irányultságra, fogyatékosságra, testalkatra, származásra vagy vallásra vonatkozóan;

81.2. szexuális tartalmú képek vagy üzenetek nyilvános megosztása;

81.3. ijesztgetés, követés, zaklató célú fotózás vagy videózás;

81.4. az esemény szándékos megzavarása;

81.5. nem kívánt testi érintkezés, szexuális közeledés vagy verbális bántalmazás.

82. Ha valakit felszólítanak, hogy hagyja abba a kifogásolt viselkedést, köteles azonnal ennek eleget tenni. Ennek megtagadása esetén a szervezők jogosultak az érintett személyt kizárni az eseményről, visszatérítés nélkül. A kizárás kiterjeszthető az Egyesület más rendezvényeire is.

83. Ha zaklatást tapasztalsz, ha valaki mást zaklatnak, vagy ha bármilyen biztonsággal kapcsolatos aggályod van, kérjük, azonnal jelezd a szervezők felé személyesen a helyszínen, vagy írj az info@pepitaklub.hu címre. A heti rendszerességű rendezvények alatt keresd Hanics Katalint (rendezvényszervező)  vagy dr. Hibály Mónikát (egyesület elnöke) személyesen, ha nem érzed magad biztonságban. A biztonságos, tiszteletteljes és támogató közösség megőrzése mindannyiunk közös felelőssége.

XV. Záró rendelkezések

84. Az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Magyarországon hatályos jogszabályok, különösen a Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. törvény) rendelkezései az irányadók.

85. Felek kötelezettséget vállalnak arra, hogy a jelen ÁSZF értelmezéséből vagy végrehajtásából eredő vitás kérdéseket elsősorban békés úton, egyeztetés keretében igyekeznek rendezni. Amennyiben ez nem vezet eredményre, a felek a jogvita eldöntésére – értékhatártól függően – a Budai Központi Kerületi Bíróságot, illetve a Fővárosi Törvényszéket jelölik ki illetékes bíróságként.

86. Panaszt az info@pepitaklub.hu címen fogadunk; a beérkezett panaszokra legkésőbb 30 napon belül írásban válaszolunk.

87. Jelen ÁSZF a közzététel napján lépnek hatályba, és visszavonásig, illetve új ÁSZF kihirdetéséig érvényesek.

88. Az Egyesület fenntartja a jogot, hogy az ÁSZF tartalmát bármikor – a jogszabályoknak megfelelően – módosítsa. Az esetleges módosítások a weboldalon történő közzététel időpontjától hatályosak, és az azt követően regisztráló vagy részvételre jelentkező személyekre automatikusan vonatkoznak.

89. A résztvevő a regisztrációval, a jegy- vagy bérletvásárlással, illetve az eseményen való megjelenéssel kifejezetten kijelenti, hogy az ÁSZF-et elolvasta, megértette és elfogadta, valamint kötelezettséget vállal azok betartására.